Nasz sponsor

niedziela, 26 sierpnia 2012

Przewodnik po promocji dla restauratorów


Posiadanie własnej restauracji to stąpanie po cienkim lodzie. Nigdy nie wiadomo, kiedy wpadnie się do wody. Często bankructwo takiego interesu nie jest nawet zauważalne przez lokalną społeczność, którą ominął fakt jego otwarcia.
Nawet, jeśli jedzenie w restauracji jest przepyszne, panująca atmosfera świetna, a obsługa profesjonalna, nie można tylko siedzieć i czekać na klientów. Restaurator musi być zaangażowany w akcje promocyjne, przynajmniej przez rok po otwarciu. Jest kilka sposobów na osiągnięcie tego celu.
Zawieszki na drzwi
Wydrukuj plakaty, które odpowiednio przyozdobione (stylizowane na papirusy, pirackie listy itp.) będą mogły zawisnąć na drzwiach okolicznych instytucji, sklepów lub ośrodków. Niech zawierają skrócone menu, mapkę dojazdu czy nawet kupony zniżkowe, które skłonią ludzi do odwiedzenia restauracji. Koszt wykonania zawieszek na drzwi nie jest zbyt wysoki, a przy dobrej dystrybucji daje dużą liczbę odbiorców. Istnieją nawet firmy, które zajmują się rozwieszaniem takich plakatów, ale jeśli nie chcesz korzystać z ich usług, możesz oddelegować jednego ze swoich pracowników do popołudniowej pracy.
Menu na wynos
Kto powiedział, że z menu można się zapoznać tylko po wejściu do restauracji? Wiele osób może nie być pewnych, czy stać je na obiad w konkretnym miejscu albo czy znajdzie tam coś dla siebie. Dlatego warto wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i wydrukować mini menu, z którymi będą mogli się spokojnie zapoznać w domu. Dołączając je do dań na wynos zwiększa się prawdopodobieństwo ponownych zamówień. Warto również wystawić przed lokal witryny, w których znajdzie się pełne menu, wzbogacone o zdjęcia potraw, aby przechodnie nabrali ochoty na posiłek właśnie w tym miejscu.
Pocztówki
Świetnym sposobem promocji są również pocztówki wysyłane, aby ogłosić wielkie otwarcie restauracji lub przypomnieć o jej istnieniu mieszkającym czy pracującym w okolicy. Przy tworzeniu takich kartek pocztowych warto wziąć pod uwagę kupony zniżkowe, wieści o specjalnych wydarzeniach w lokalu, obwieszczenie o nowym właścicielu lub szefie kuchni czy o zmianach wprowadzonych w restauracji. Rozsyłanie pocztówek drogą mailową pozwoli na dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów.
Dla restauratora powinno być istotne ciągłe dążenie do zapewnienia atmosfery, która przyciągnie zarówno nowych klientów, jak i pozwoli na utrzymanie tych już pozyskanych. Nie pozostaje więc nic innego, jak wzięcie się do pracy i rozpoczęcie skutecznego marketingu.
Autor Tekstu: Anna Lewandowska. Zachęcamy do korzystania z Obiektu Konfrencyjno-Szkoleniowego: Sale konferencyjne na Śląsku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz